ÜZLETSZABÁLYZAT - TÁJÉKOZTATÁS VÁLTOZÁSRÓL
Tájékoztatjuk a tisztelt Felhasználókat és Díjfizetőket, hogy a SZÉPHŐ Zrt. Távhőszolgáltatási Üzletszabályzata módosítását Székesfehérvár Megyei Jogú Város Címzetes Főjegyzője 34/30-4/2025 számú határozatával 2025. augusztus 07-én jóváhagyta. Az Üzletszabályzat módosítás hatálybalépésének a napja: 2025. szeptember 01.
A módosításokra a bekövetkezett jogszabályi változások miatt, valamint a működési gyakorlat tapasztalataiból eredő, illetve technikai jellegű változtatások átvezetése miatt volt szükség. Az Üzletszabályzatnak a felhasználók, díjfizetők jogait és kötelezettségeit érintő főbb változásai az alábbiak:
Hődíjak elszámolása, elszámolási módok
A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény, valamint e törvény végrehajtásáról szóló 157/2005.(VIII.15.) Kormányrendelet és Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése 45/2015.(XI.23.) önkormányzati rendelet módosítása változást hozott a hődíjak elszámolása kapcsán. Az elszámolást érintő változások:
- a jogszabály szerinti alapértelmezett díjmegosztási mód a költségmegosztók alkalmazásával történő díjmegosztás lett, ennek hiányában alkalmazható csak a légtérfogatos díjmegosztás;
- megszűnt az éves újraosztás lehetősége, a továbbiakban csak havi díjmegosztásra van lehetőség;
- megszűnt az éves részfizetés lehetősége, a távhőszolgáltató minden hónapban maradéktalanul kiszámlázza és megosztja a díjfizetők között az épület havi hőfogyasztását.
A fenti jogszabályi változások miatt szükséges volt az Üzletszabályzat vonatkozó részeinek módosítása.
Ügyfélszolgálatot érintő változás
Megszűnt a távhőszolgáltató székhelyén üzemeltett pénztári befizetés lehetősége, a készpénzes befizetést a továbbiakban a SZÉPHŐ Zrt. készpénzátutalási megbízással, valamint banki befizetési lehetőség igénybevételével biztosítja. A fenti változás miatt szükséges volt az Üzletszabályzat és a Hirdetmény a hátralékos ügyfeleket terhelő többletköltségekről dokumentum vonatkozó részének a módosítása.
Aktualizált rendelkezések
Az Üzletszabályzat törzsszövegében használt kifejezések, fogalmak összhangba kerültek a hatályos jogszabályok szövegezésével, valamint a jogszabályok által is szabályozott kérdéskörök törlésre kerültek az Üzletszabályzatból az indokolatlan párhuzamosságok megszüntetése végett. A hátralékos ügyfeleket terhelő többletköltségek változása A fizetési felszólítás adminisztrációs költsége 2025. szeptember 01. napjától 1.500,- Ft-ról 2.000,- Ft-ra emelkedik.
Üzletszabályzat elérhetősége
Üzletszabályzat (https://www.szepho.hu/uzletszabalyzat-1)
Üzletszabályzat és egyéb általános szerződési feltételek
(https://www.szepho.hu/uzletszabalyzat-es-egyeb-altalanos-szerzodesi-feltetelek)
Amennyiben az itt nem részletezett változással kapcsolatos információra van szüksége, kérjük, vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot!
Székesfehérvár, 2025. szeptember 1. napján
Üdvözlettel:
SZÉPHŐ Zrt.